Cvičení na steper

04.11.2010 14:26

Cvičení na steper

 

Steper je fitness cvičební pomůcka, která je dobře skladná a pomůže vám s vaši fyzičkou. Je to oblíbená aerobní aktivita zvláště proto, že toto cvičení může probíhat doma a cena stepperu je docela nízka a může si každý dovolit tuto pomůcku koupit. Steper vám zlepší vaši aerobní kondici a díky mechanismu bočního natáčení je výrazně účinnější.

 

K čemu je steper dobrý?

Cvičení na steperu je ideální na tvarování problémových partií, procvičování svalstva nohou, hýždí a boků. Když budete na rotačním steperu pravidelně cvičit, docílíte posílení vnější a vnitřní strany stehen a také zpevnění boků a břišních svalů. Skoro každý steper má zabudovaný displej, který při cvičení ukazuje tréninkový čas, počet sešlápnutí a také samotnou frekvencí sešlapávání a spotřebu energie.

 

Steper se také doporučuje pro přípravu lyžování a horskou turistiku a lékaři jej doporučují jako trénink kardiovaskulárního systému. Cvičit budete tak, že si stoupnete na plošky, které jsou uzpůsobené nohám a při samotném cvičení přenášíte postupně vaši váhu z jedné nohy na druhou nohu. Při cvičení je odpor pro cvičení vytvořen magnetickou brzdou nebo také hydraulickými tlumiči, které se používají zvláště u levnějších modelů, ty novější a dražší typy využívají výhod magnetické brzdy.

 

Kondici si zlepšíte po relativně krátkém, pravidelném cvičení a podpoříte tím také srdce, krevní oběh a pohybový aparát. Se steperem si procvičíte především svaly nohou a hýžďové svalstvo, zlepší se také schopnost přijímat kyslík a další pozitivní změny můžete pozorovat v systému látkové výměny. Musíte ale přizpůsobit trénink vlastnímu tělu a nepřepínat se. 

 

Steper je malý a velmi skladný multifunkční přístroj většinou s computerem a přehledným LCD displejem a zobrazuje dobu cvičení, počet kroků celkem, počet kroků za 1 minutu a spálené kalorie. Cvičit na něm může skoro každý, protože maximální hmotnost cvičence je 100 kg. Přístroj jen postavíte na čistou a rovnou plochu a můžete začít cvičit. Maximální doba cvičení by neměla překročit 20 minut, ale to platí jen pro začínající cvičence. Ideální by bylo nejméně 3x týdně po dobu 15 - 20 minut, nebo denně 10 minut, tím si zdokonalíte postavu a zpevníte nohy, hýždě a boky a samozřejmě budete hubnout. Pamatujte ale, že rganismus potřebuje během a po tréninku čas na odpočinutí. U začátečníka by měl být tento odpočinkový čas samozřejmě delší než u zkušeného sportovce.

 

Autor - jessynka